بسیاری از نکات در مورد coronavirus همچنان ناشناخته است، از جمله اینکه آیا واقعاً از طریق چشمان شما قابل انتقال است. اما به احتمال زیاد ممکن است.

آکادمی چشم پزشکی آمریکا (AAO) می گوید که این ویروس بیشتر از طریق تماس شخص به فرد از طریق قطرات تنفسی ایجاد می شود که فرد آلوده سرفه می کند یا عطسه می کند. سازمان بهداشت جهانی (WHO) می گوید که می تواند از طریق قطرات بزاق یا مخاط از بینی نیز منتقل شود.

مطابق با توجه به مراکز آمریکا برای کنترل و پیشگیری بیماری ها (CDC) ، قطرات آلوده (یا مخاط آلوده) می توانند در دهان یا بینی یک فرد آلوده نشوند و به طور بالقوه به ریه ها سفر کنند. AAO خاطرنشان می کند که ممکن است این قطرات از درون چشمان شما نیز وارد شوند. غشاهای مخاطی در سراسر بدن مستعدترین مناطق برای انتقال ویروس هستند.

ویروس کرونا، که باعث یک بیماری تنفسی به نام COVID-19 می شود ، همچنین ممکن است در صورت لمس یک شخص یا سطح که ویروس در آن وجود دارد ، پخش شود و سپس با لمس دهان ، بینی یا چشم ها به بدن فرد وارد شود.

کروناویروس از طریق چشم منتلق می شود

هنگامی که از طریق چشم انتقال می یابد ، انجمن بینایی سنجی آمریکا (AOA) نشان می دهد که کرونا ویروس ممکن است از طریق چشم وارد بدن شما شود و سپس از طریق رگ های خونی در بدن پخش شود.

محافظت ویروس کرونال ماسک

مردی که ماسک جراحی با کروناویروس را لمس کرده و چشم هایش را لمس می کند

ملتحمه غشاء و فرآیندهای غشایی واضح و نازک است که بخشی از جلوی چشم و همچنین قسمت داخلی پلک ها را در بر می گیرد.

برخی شواهد نشان می دهد ملتحمه ، که اکثر ما آن را به عنوان چشم صورتی می شناسیم ، می تواند نشانه ای از COVID-19 باشد. با این حال ، گفته می شود که این مورد نادر است ، و تقریباً  در ۱ تا ۳ درصد از مبتلایان به کورو ویروس ایجاد می کند.

ارتباط بین SARS و COVID-19

یک مطالعه در مقیاس کوچک که در مارس سال ۲۰۲۰ در مجله JAMA Ophthalmology منتشر شد ، نشان می دهد که کورونا ویروس جدید ممکن است از طریق چشم منتقل شود.

این مطالعه ، براساس داده های ۳۸ بیمار مبتلا به COVID-19 در چین ، می گوید که کورونا ویروس جدید ممکن است مانند عموزاده خود یعنی ویروس SARS عمل کند. SARS (سندرم حاد تنفسی حاد) نوعی بیماری است که در اثر نوع دیگری از کروناویروس ایجاد می شود.

این مطالعه می گوید ، عدم محافظت مناسب از چشم با افزایش خطر انتقال SARS همراه است. بنابراین ، چشم به عنوان راهی برای انتشار ویروس SARS و احتمالاً COVID-19 مشکوک است.

شیلد پوشیده شده

انتقال بیماری از طریق اشک

یک مطالعه جدید دیگر ، خبرهای خوبی در مورد انتقال تاج از طریق اشک می گذارد. برای این مطالعه ، که در مارس ۲۰۲۰ توسط مجله Ophthalmology منتشر شد ، محققان سنگاپور نمونه های اشکی را از ۱۷ بیمار COVID-19 جمع آوری کردند. آنها هیچ اثری از ویروس را در اشک بیماران ندیدند ، اما ویروس بینی و گلوی بیماران را پر کرده بود.

چگونه می توانید به صاف کردن منحنی کمک کنید

بنابراین ، برای مهار گسترش تهدید فعلی موسوم به رمان کوروی ویروس چه باید کرد؟ در اینجا چند نکته آورده شده است:

دستان خود را به طور مکرر و کاملاً با صابون و آب بشویید. اگر به صابون یا آب دسترسی ندارید ، دستان خود را با یک ضد عفونی کننده حاوی الکل تمیز کنید.

در برابر اصرار برای لمس چشم ، بینی و دهان خود مقاومت کنید.

از افرادی که در معرض یا قرار گرفتن در معرض ویروس قرار دارند ، دوری کنید.

هنگام سرفه یا عطسه ، دهان و بینی خود را با استفاده از دستمال بپوشانید یا از قسمت داخلی آرنج خود استفاده کنید. بلافاصله پس از استفاده ، دستمال را در سطل زباله بیاندازید.

بعلاوه ، آکادمی چشم پزشکی آمریکا می گوید پوشیدن عینک و شیلد صورت می تواند از ورود ویروس به چشمهای شما جلوگیری نماید.

توسط جان اگان منبع: https://www.allaboutvision.com/conditions/coronavirus-transmission-through-eyes/

 

ما را منتشر کنید و با دوستان به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *