مدیر و موسس برند سرگرمی های فکری آموزشی دانا معتقد است تا مادامی که مدیران و مخاطبان، اسباب‌بازی را یک کالای فرهنگی ندانند، هموار کردن چالش‌های این حوزه دشوار خواهد بود.
زمان تقریبی مطالعه :
۲ دقیقه
تاریخ : چهارشنبه ۱۳۹۷/۰۸/۲۳ ساعت ۱۲:۴۵


اسباب بازی فرهنگی سرگرمی فکری جهارمین تولید کنندگان جشنواره تبیان کودک و نوجوان
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مدیر شرکت سرگرمی‌های فکری آموزشی دانا گفت: «جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی می‌تواند راه‌گشای حضور مدیران فرهنگی و آشنایی آن‌ها با تولید کنندگان اسباب‌بازی باشد. در این میان ضروری است که این مدیران با تغییر نگاه خود به این ابزار، آن را یک کالای فرهنگی بدانند.»

محمدعلی رییس‌دانا که خبر از حضور محصولات خود در بخش تخصصی چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی را می‌داد، افزود: هر جشنواره‌ای می‌تواند تاثیرهای مثبتی بر یک جریان بگذارد. جشنواره‌ی اسباب‌بازی نیز می‌تواند تاثیرهای مثبتی در تولید و عرضه‌ی اسباب‌بازی داشته باشد.

نخست این‌که یک تولید کننده چه‌طور می‌تواند خود را به مخاطب معرفی کند و چه تاثیری در نگاه او بگذارد و دوم این‌که برگزار کننده تا چه حد می‌تواند متخصصان و مدیران را جذب کند؛ این دو موضوع دست‌آوردهای یک جشنواره را مشخص خواهد کرد.

در این میان ضروری است که یک تولید کننده خود را به عنوان تولیدکننده‌ی کالای فرهنگی معرفی کند و مسئولان نیز به این باور برسند.

رییس‌دانا که برای نخستین بار تجربه‌ی حضور در جشنواره ملی اسباب‌بازی را دارد، افزود: «این نخستین بار است که شرکت سرگرمی‌های فکری آموزشی دانا در جشنواره حضور می‌یابد و قرار است در بخش تخصصی و نه بخش فروش به معرفی محصولات فکری – مهارتی بپردازیم. در جریان هستم که با برنامه‌ریزی‌های جشنواره، مسئولان متعددی از این بخش دیدار خواهند کرد و این امر راه‌گشای ما تولیدکنندگان خواهد بود.» –

رئیس دانا می افزاید : البته نمایشگاه اسباب بازی در مجموعه نمایشگاههای ایران سابقه بیش از ۳۰ ساله داشته که قبلا متولی آن وزارت بازرگانی بود و ما در آن نمایشگاه ها همه ساله حضور داشتیم .

این تولید کننده با اشاره به چالش مهم تولید کنندگان این صنعت گفت: «شاید نکته‌ی قابل اشاره، نداشتن متولی در این زمینه باشد. خوشبختانه چند ماهی است انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی شکل گرفته است و می‌تواند مقدمه‌ای بر راه‌اندازی اتحادیه باشد. با شکل‌گیری این اتحادیه است که صنعت اسباب‌بازی رسمیت پیدا خواهد کرد و کانون پرورش فکری در شکل‌گیری انجمن همراه و همکار خوبی بوده است. با این نگاه است که معتقدم هر جشنواره‌ای فارغ از موانع و چالش‌ها تاثیرهای مثبتی بر جای خواهد گذاشت.»

گفتنی است که چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی که از ۲۶ تا ۳۰ آبان برگزار می‌شود شاهد حضور ۸۰ تولیدکننده‌ی اسباب‌بازی در بخش تخصصی خواهد بود. در این بخش تولید کنندگان تنها به معرفی محصولات خود به بازدید کنندگان، صنعت‌گران و مدیران می‌پردازند.

این جشنواره از ساعت ۹ تا ۱۹ میزبان علاقه‌مندان در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب خواهد بود.

ما را منتشر کنید و با دوستان به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *